RELAT-Hos, un projecte cada vegada més emulat

El projecte d’escriptura per a pacients RELAT-Hos, de l'Hospital Universitari de Bellvitge, continua despertant el interès de centres hospitalaris i de salut de diferents territoris.

El passat 11 de desembre, RELAT-Hos va participar a la I Jornada d'Arts en Salut organitzada pel Museu de Terrassa, on es va poder comprovar el poder de les arts i la cultura per millorar el benestar de les persones. Durant la jornada es van presentar projectes pilot de diferents museus catalans que utilitzen els seus espais com a recurs pedagògic, preventiu i curatiu adreçat a millorar la salut mental i física dels grups que hi participen.

D’altra banda, cal destacar la posada en marxa de RELAT-Hos a l’Hospital General de Almansa, a Albacete, després que el passat mes d’abril es presentés el projecte al responsable d´Humanització de l´hospital, Daniel Rubio.

Per últim, la iniciativa que es va posar en marxa a l’HUB l’any 2017 per aprofitar el potencial terapèutic de l’escriptura ha estat la inspiració d'un projecte pilot a Olot (Girona) aprovat per l'ICS dirigit als pacients i familiars d'Atenció Primària, anomenat RELAT-ap. Impulsat des de l’EAP Olot, el projecte donarà sortida a l’expressió emocional de les persones ateses des de l’atenció primària. Mitjançant activitats grupals, es dona l’oportunitat als participants d’escriure un relat sobre els seus sentiments, reflexions, pors o necessitats, que l’ajudin a millorar el seu benestar. El projecte es completa amb l’edició d’un llibre que contingui aquests relats i que pugui servir de guia per a futurs usuaris i usuàries. Aquest projecte es posarà en marxa en els propers mesos.

Aquest és un del projectes que ha rebut una qualificació d’excel·lent per part del Comitè Avaluador del Comitè Assessor de l’Estratègia de salut a l’atenció primària i comunitària, per la seva capacitat de promoció de la salut comunitària amb un enfocament local i multidisciplinari.