Un assaig fet a cinc hospitals ha demostrat l’eficàcia clínica d’aquesta nova eina diagnòstica.

El nou test suposa un pas endavant cap a la medicina personalitzada en el camp dels trasplantaments.

El Servei de Cirurgia Cardíaca de l’Hospital Universitari de Bellvitge ha estat el primer de l’Estat espanyol a implantar un nou i més potent tipus d’assistència ventricular, la bomba cardíaca intraaòrtica Impella 5.

Aquest procediment s'enquadra dins de la cirurgia de preservació articular, amb l’objectiu d’evitar o posposar la necessitat d’implants protèsics metàl·lics

Un estudi publicat a la revista Journal of Psychiatric Research ha proporcionat la primera evidència que una connexió neuronal deficient entre el tronc de l'encèfal i el cerebel pot ser predictiva del risc de desenvolupar la malaltia d'Alzheimer.

L'article compta amb la participació d'investigadors de l'Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL) i del Consorci d'Investigació Biomèdica en Xarxa de Salut Mental (CIBERSAM), la Universitat de Barcelona i l’Hospital Universitari de Bellvitge, en col·laboració amb investigadors del centre FLENI de Buenos Aires (Argentina) i del Consorci d'Investigació Biomèdica en Xarxa de Malalties Neurodegeneratives (CIBERNED).

Aquesta unitat, creada l’any 2006, atén cada any uns 1.800 pacients de malaltia de Crohn i colitis ulcerosa .

Es calcula que, en l’actualitat, la prevalença a Catalunya de malaltia inflamatòria intestinal és de 500 pacients per cada 100.000 habitants

El nou ronyó s’implanta al mateix lloc on hi havia el ronyó substituït, amb una incisió molt petita que comporta menys riscos per al pacient. Es tracta d’una cirurgia complexa indicada per a malalts que no podrien sotmetre’s a un trasplantament convencional