L’HUB organitza la 1a Jornada dedicada a la malaltia tromboembòlica venosa

- Recerca

La 1a Jornada d’Actualització del Maneig de la Malaltia Tromobembòlica Venosa (MTV), organitzada pel Servei de Medicina Interna de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) el passat 20 de novembre, va abordar tot l'espectre de la MTV, des de l'Atenció Primària fins a la necessitat de terciarisme en el tromboembolisme pulmonar d'alt risc.

En la reunió es van trobar professionals de diferents especialitats mèdiques i d'infermeria de tot el territori amb l'objectiu de compartir coneixement i cercar punts de millora en el maneig d'aquesta patologia.

La MTV representa la tercera causa de mortalitat cardiovascular, darrera de la cardiopatia isquèmica i l'ictus. A més, la seva prevalença augmenta amb l'edat, pel que es preveu un creixement important en els propers anys. Segons el Dr. Antoni Riera-Mestre, cap de Servei de Medicina Interna de l’HUB, "és necessari millorar el maneig de la MTV i sobretot dinamitzar els circuïts per tal d'oferir el tractament adequat segons la gravetat del pacient".

Durant la Jornada també es va presentar un projecte transversal que s’està desplegant a l’Hospital de Bellvitge, que incorpora nova tecnologia gràcies als fons europeus Next Generation, amb l’objectiu “de donar resposta immediata des d'una òptica multidisciplinar als pacients més greus amb MTV, el que denominem MTV complexa, segons explica el Dr. Riera-Mestre.

Les ponències varen tenir un elevat contingut científic, amb ponents de l’HUB i de diferents hospitals del territori, així com de l'Atenció Primària. La intenció és que aquesta Jornada esdevingui un esdeveniment anual de referència en la innovació en el maneig de la MTV.