L’Hospital de Bellvitge participa amb un taller sobre microbiota i un concert de Dorigen a les jornades de portes obertes de Sinergia 2023

- Formació
Aquest dissabte 21 d’octubre es va celebrar la jornada de portes obertes de la cinquena edició de Sinergia, la festa de la recerca i la innovació en salut de l’Hospitalet. Més de 300 persones van acudir al Campus Bellvitge per ser partícips de la feina que es fa dia a dia a l’IDIBELL, l’Institut Català d’Oncologia, l’Hospital Universitari de Bellvitge, la Universitat de Barcelona i l’Hospital Sant Joan de Déu per millorar la salut de les persones. Al llarg de tot el matí una gimcana, un escape room, visites guiades per les instal·lacions i tallers per a tota la família van acostar la ciència de Bellvitge a tots els visitants

El Servei de Microbiologia de l'Hospital Universitari de Bellvitge va participar en la jornada amb un taller adreçat a totes les edats per conscienciar sobre la rellevància de mantenir una microbiota intestinal equilibrada. També es va informar de la importància dels donants de microbiota intestinal en el tractament de la infecció greu per C. difficile, i de l'adreça de correu electrònic a què es poden adreçar les persones sanes que volen oferir-se com a donants: microbiota@bellvitgehospital.cat.

La primera part del taller va consistir en un joc de cartes on els participants van poder conèixer algunes de les espècies de microorganismes més comuns a la població microbiana intestinal i van ser informats sobre la importància d'una alimentació saludable, l'ús adequat d'antibiòtics i alguns dels comportaments que posen en risc la salut de la microbiota.

A la segona part del taller, especialment dissenyada per als més petits, els nens van tenir l'oportunitat de crear un imant personalitzat del seu bacteri favorit com a record de la importància dels microorganismes que conviuen amb nosaltres.

A més, l’Hospital Universitari de Bellvitge també va col·laborar en la jornada amb l’actuació del grup de rock Dorigen, liderat pel Dr. Andreu Gabarrós, amb la qual va culminar la festa final. Tot el públic assistent va poder gaudir de la música de Dorigen, que van interpretar la “Simfonia dels Herois”, un disc que han creat en col·laboració amb pacients de tumors cerebrals que busca conscienciar sobre la importància de seguir fent recerca en aquest àmbit per continuar avançant.