L’Hospital de Bellvitge, finalista dels Premis MAPBM per la seva excel·lència en programes Gestió de Sang del Pacient (PBM)

- Certificacions

L'Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) ha estat seleccionat com a finalista en la categoria "Hospital amb cirurgia cardíaca amb millors resultats en l'índex sintètic MAPBM (Maturity Assessment Model in Patient Blood Management)”. Aquest reconeixement posa en valor la dedicació i l'expertesa del personal de l’HUB, consolidant l'hospital com a referent en el sector sanitari.

El Departament d'Anestesiologia, Reanimació i Terapèutica del Dolor, representat per la Dra. Maria José Colomina, cap del servei, i la Dra. Esther Méndez, presidenta del Comitè de Transfusions del HUB, van recollir el premi junt a la Dra. Pilar Fernández, referent de Sistemes d’Informació de l’HUB. La cerimònia de lliurament es va celebrar durant l’acte de commemoració del desè aniversari del projecte, el passat 11 d'abril a Madrid.

“Volem expressar el nostre agraïment per la tasca de tots els serveis i persones implicades, destacant la feina duta a terme pel servei tècnic per l'extracció rigorosa de dades en diverses intervencions quirúrgiques, una tasca que ha estat fonamental per a la participació continuada i exitosa en el projecte durant set anys”, ha assenyalat la Dra. Colomina.

El projecte MAPBM és una eina de gestió per a programes de Gestió del Sang del Pacient (Patient Blood Management), que té com a objectiu reduir la taxa de transfusions i millorar la seguretat dels pacients i els resultats clínics. Aquesta eina d'anàlisi està destinada als hospitals i permet avaluar la maduresa de les pràctiques transfusionals, facilitant la gestió dels avenços per prevenir transfusions innecessàries o evitables.

Els Premis MAPBM de bones pràctiques s’atorguen basant-se en el model d’avaluació MAPBM, compost per indicadors objectius de resultat, procés i estructura, i són supervisats per un Comitè Tècnic d’Experts.