La Jornada de Recerca de l’Hospital de Bellvitge reuneix els investigadors i premia els millors treballs de l’any

- Recerca

El passat dimarts 21 de novembre es va celebrar, un any més, la Jornada de Recerca Multidisciplinària de l’Hospital Universitari de Bellvitge. La jornada, organitzada pel Comitè de Recerca, es va desenvolupar en sessió de matí i tarda i va servir per compartir resultats d’investigació a través de diverses taules rodones i per fer el lliurament dels Premis Comitè de Recerca i els Premis de Recerca en Cures.

Durant la sessió matinal, van tenir lloc tres taules rodones, dedicades res-pectivament al procés quirúrgic de mama, als avenços en el tractament del pacient neurològic i a l’impacte de la recerca translacional en la pràcti-ca clínica. En el marc d’aquestes taules, van presentar els seus resultats i projectes els investigadors Irene Campos, José Jerez, Anna López Ojeda, Maria Figueras, Carlos Casasnovas, Marta Simó, Xavier Solanich, Mireia Puig-Asensio, Jordi Guardiola i Isabel Baenas.

Pel que fa als guardons, els premis del Comitè de Recerca a les millors pu-blicacions científiques van ser concedits a la investigació “Effect of positive microbiological testing on antibiòtic de-escalation and outcomes in com-munity-acquired pneumònia: a propensity score analysis”, de Gabriela Abelenda, i a la investigació “Interplay between psychosocial and heart failure related factors partially explains limitations in self-care in patiens with heart failure: insight from a real-world cohort of 1,123 patients”, d’Ester Calero Molina. El premi a la millor tesi doctoral va quedar desert.

Durant la sessió de tarda es van presentar els 6 projectes que van quedar finalistes als VI Premis de Recerca en Cures per haver estat els més ben va-lorats en l’avaluació del Comitè Científic. Els assistents van poder votar la qualitat de les 6 exposicions i la puntuació del comitè avaluador va tenir un pes en la puntuació final del 80% i, la dels assistents, d’un 20%.

El primer premi va ser per a Laia Gascón, de l’Àrea del Malalt Crític, pel seu treball “Uso de la realidad virtual para el manejo de dolor y ansiedad en el paciente crítico durante la retirada de drenajes torácicos”. El segon premi va correspondre a Andrea Urbina, de l’Àrea d’Urgències, pel treball “Factores de complejidad de cuidados asociados al fallo del catèter venoso periférico en un servicio de urgencias”. I, el tercer premi, per a Maria Magdalena López Jiménez, de l’Àrea de Qualitat, Coneixement i Metodo-logia, pel treball “Incidència de ferides cròniques en pacients adults hospi-talitzats: estudi observacional descriptiu multicèntric”. Els altres tres finalistes van ser Isabel López Zamora (“Efectividad de la fi-sioteràpia multimodal acuática mediante ejercicio terapéutico, autodrena-je manual y medidas de autocuidado en el linfedema de miembro superior en mujeres supervivientes de càncer de mama”), Emilio Jiménez (“Fracaso del catèter intravenoso periférico, cobertura enfermera y factores de complejidad de cuidados”) i Carlos Molina (“Análisis de la experiència de los pacientes ingresados en la Unidad de Post-procedimiento cardíaco en un hospital de tercer nivel”).

La jornada va finalitzar amb una xerrada a càrrec del Dr. Josep M. Garcia-Alamino, del Global Health, Gender and Society Research Group de la Fa-cultat de Ciències de la Salut Blanquerna de la Universitat Ramon Llull de Barcelona, el qual va pronunciar la conferència “Revisions sistemàtiques, impacte en la recerca i en l’activitat assistencial”.