Es presenta per Sant Jordi ‘Desde mi habitación’, el primer llibre del projecte RELAT-Hos

Un any més, la diada de Sant Jordi del 23 d’abril es va viure de forma intensa a l’hospital. A les parades de roses i de llibres, s'hi va afegir la música de Carla Motis & Vignesh (dins la col·laboració mensual amb Música en Vena); el lliurament de roses als pacients hospitalitzats i la presentació del llibre Desde mi habitación, que recull el primer any de vida del projecte RELAT-Hos.

La presentació del llibre va esdevenir un emocionant acte de celebració del potencial terapèutic de l’escriptura i de reconeixement als prop de 60 pacients que han participat al projecte amb el seu relat.

El projecte RELAT-Hos convida als pacients ingressats a l’hospital a escriure un relat o qualsevol altre text creatiu durant la seva estada al centre. Cada pacient que decideix participar-hi rep una carpeta amb material d’escriptura per poder crear el seu text, que en acabar és recollit pels professionals d’infermeria. El llibre inclou un total de 57 relats, escrits pel mateix nombre de persones, durant el primer any de vida de RELAT-Hos, impulsat des de la Direcció d’Infermeria del centre.

La Dra. Montserrat Figuerola, gerent de la regió Metropolitana Sud de l’ICS, va assegurar durant la benvinguda als assistents que el llibre “és una magnífica mostra de com gestionem les nostres emocions en moments difícils, com poden ser els d’una malaltia”. L’acte va comptar amb la presència de la majoria dels autors dels relats, a qui la Dra. Figuerola va agrair el fet “d’haver-nos fet també protagonistes mitjançant les vostres històries”. De la seva banda, Rosa Soldevila, directora d’Infermeria de l’hospital, va subratllar que el grapat de vivències que recull el llibre “també ens ajudarà a conèixer millor els pacients i millorar el nostre treball, que és estar sempre al seu costat”.

L’acte va ser conduït per Antonia Castro, infermera del centre i creadora del projecte RELAT-Hos, que va tenir un emocionat record per a 6 dels relatadors que van escriure una història inclosa al llibre, però que malauradament han mort en els darrers mesos. Posteriorment, l’acte va comptar amb les intervencions de Josep Maria Vázquez, infermer adjunt a la direcció de la Unitat de Gestió Viladecans-Sant Climent del SAP Delta de Llobregat, que va exercir de relatador oral amb una simbòlica faula, i Jaume Nuñez, amb el seu personatge del Profesor Franela, que va engrescar per cantar a tots els assistents com a cloenda de l’acte.

Abans, però, es va produir el moment més emocionant de la presentació: el lliurament d’un exemplar del llibre i una rosa (per gentilesa de Clece Social i la Fundació No somos invisibles) a tots els autors presents, a càrrec de professionals d’infermeria de l’hospital.

Amb el compromís de la retrobada a la diada de Sant Jordi 2020 per presentar el segon recull del projecte RELAT-Hos es va posar fi a la presentació d’un llibre que tal i com va definir Antonia Castro, “es un veritable passeig d’emocions, que ens remourà per dins, ens farà pensar, riure i ens farà també plorar”.