El documental i el concert “La Simfonia dels Herois”, a TV3 i la plataforma 3cat

El documental “La Simfonia dels Herois”, sobre el projecte musical solidari liderat pel Dr. Andreu Gabarrós, ha estat emès aquest dimarts en horari de prime time a l’espai Sense Ficció de TV3. Així mateix, tant el documental com el vídeo del concert es troben ja disponibles a la plataforma digital 3cat.

El Dr. Andreu Gabarrós, cap de Servei de Neurocirurgia de l'Hospital Universitari de Bellvitge, va posar en marxa aquest projecte per fer un reconeixement a l’esforç de superació de les persones que han patit un tumor cerebral i recollir diners per poder impulsar la recerca en aquest camp. Va escollir 9 pacients que eren músics, els va composar una cançó i els va convidar a participar-hi, adaptant cada peça a l’instrument que tocava el pacient. Per completar el projecte musical, va composar la cançó coral "Simfonia dels herois", que dona nom al projecte, en la qual participen tots.

El disc amb les deu cançons es va presentar en un concert solidari conduït per Jordi Hurtado al Teatre Joventut de l'Hospitalet de Llobregat l'11 de maig de 2023. A més del grup musical del Dr. Gabarrós, Dorigen, i dels pacients i familiars, van participar-hi desinteressadament artistes de reconegut prestigi –Ramon Mirabet, Manu Guix, Marina Rosell, Estopa, Gerard Quintana, Carles Benavent, Antonio Orozco–, cadascun dels quals va apadrinar una cançó. Els van acompanyar l'orquestra del Col·legi de Metges de Barcelona i les corals Gregal dels Lluïsos de Gràcia i Coral del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona.

El documental sobre aquest projecte, dirigit per Josep Serra i Marc Juan i produït per l’Hospital de Bellvitge, va ser estrenat el 25 de novembre de 2023 al Teatre Romea i s’ha projectat també al festival In-Edit. Recull els pensaments, sentiments, temors i esperances dels pacients i d’alguns dels seus familiars, així com la seva implicació en el projecte, el seu esforç per participar als assajos, i la seva actuació en el concert.

En aquests moments el projecte està tenint continuïtat amb una gira solidària de concerts del grup Dorigen i amb altres actes benèfics i iniciatives solidàries de les quals informarem properament.

Enllaços:

Documental (3cat)