Una conferència del Dr. Lee C. Zhao a l'Hospital de Bellvitge impulsa la Cirurgia Robòtica

- Innovació

El Servei d'Urologia de l'Hospital Universitari de Bellvitge va rebre el 28 d'agost al Dr. Lee C. Zhao, destacat uròleg nord-americà i expert en cirurgia reconstructiva robòtica. El Dr. Zhao, procedent del NYU Langone Hospital i professor de la Nova York University (NYU), és conegut per haver estat pioner en nombrosos procediments de cirurgia robòtica reconstructiva, un d'ells la vaginoplàstia robòtica.

Durant la visita, va compartir el seu valuós coneixement amb el Servei d'Urologia en una ponència titulada "Robòtica en Urologia Reconstructiva". En la presentació, va destacar les tècniques innovadores utilitzades en el tractament del tracte urinari superior i inferior, així com en la cirurgia transgènere.

Els primers llaços es van iniciar l'any 2021 amb la visita de la Dra. Etcheverry a Nova York, fet que va permetre realitzar la primera vaginoplàstia amb robot a Europa al nostre centre el mateix any. Aquesta visita enforteix la col·laboració entre l'Hospital de Bellvitge i un dels líders mundials en aquestes tècniques, permetent avançar en la investigació al camp de la cirurgia robòtica i abordar casos complexos.

Avui dia, l'equip multidisciplinari d'experts de l'Hospital de Bellvitge ha incorporat la cirurgia robòtica dins del programa de genitoplàstia feminitzant, marcant un compromís constant amb l'atenció de qualitat i la innovació en la cirurgia reconstructiva.