Un article del Dr. Jordi Gascon, premiat en la Reunió Anual de la Societat Catalana de Neurologia, que ha comptat amb una extensa participació de l’HUB

- Recerca

El Dr. Jordi Gascon ha rebut el Premi Agustí Codina i Puiggrós de la Societat Catalana de Neurologia (SCN) que reconeix el millor article publicat en el decurs de 2022 pel seu treball Efficacy and safety clinical trial with efavirenz in patients diagnosed with adult Niemann-pick type C with cognitive impairment.

El premi, que li va ser lliurat en el decurs de la Reunió Anual de la SCN celebrada entre els dies 3 i 5 de maig passats a Barcelona, reconeix l’article, publicat a la revista Medicine, sobre l’assaig clínic impulsat a l’Hospital de Bellvitge per determinar l’eficàcia i la seguretat de l’Efavirenz en el tractament del deteriorament cognitiu i els problemes d’aprenentatge i comportament dels pacients de Niemann Pick tipus C, una malaltia minoritària d’origen genètic.

La 27a edició de la Reunió Anual dels neuròlegs catalans ha comptat amb una destacada participació de professionals de l’HUB en el decurs dels tres dies de programa:

- El Dr. Mariano Huerta, de la Unitat de Cefalees de l’Hospital de Bellvitge i de l’Hospital de Viladecans, ha presentat les novetats en l’abordatge d’aquesta patologia.

- El Dr. Sergio Martínez Yélamos ha participat en un simposi sobre els nous moduladors del receptor S1P en esclerosi múltiple.

- El Dr. Àlex Caravaca ha plantejat un cas de neuràlgia del trigemin idiopàtica en un pacient amb Sd de Klippel-Feil, obrint el debat sobre causalitat o casualitat de l'associació.

- El Dr. Johan Villarreal ha explicat dos casos de romboencefalitis, un en context d’una infecció por COVID i un altre d’un paciente amb síndrome de TRAPS.

- La Dra. Teresa Albert ha exposat el cas d’un pacient amb Sd Harding (en aquest cas, una associació d’una esclerosi múltiple primària progressiva i la mutació G3460A de la neuropatia òptica de Leber).

- La Dra Paloma Valín ha presentat un repte diagnòstic: papiledema en un pacient amb Sturge-Weber, a més d’un ictus en relació a l’Sd de Tako-Tsubo i l’experiència amb la imatge vascular en casos de cefalea en tro.

- La Dra. Raquel Tena ha compartit la seva interessant revisió sobre la carcinomatosi meníngia, un repte diagnòstic i terapèutic.

- El Dr. Raúl Hernández ha parlat sobre el cas d’un pacient amb mioclonus oculopalatí mesos després d'haver patit un ictus bulbar, amb una RM que mostrava hipertròfia de l'oliva inferior.

- La Dra. Mireia Angerri ha exposat l'aproximació diagnòstica al MELAS a partir de dos casos clínics; i ha revisat les causes de no anticoagulació en pacients tractats amb TEV per ictus cardioembòlics en context de FA.

- La Dra. Maria Bea ha presentat un cas d'un pacient amb abscés cerebral, fent una revisió de quan cal tenir present aquesta sospita.

- El Dr. Pere Cardona ha moderat el debat sobre trombectomia en l’ictus agut i en les comunicacions orals de neurovascular, dins les sessions del Grup d’Estudi de Vascular.

- El Dr. Carlos Casasnovas ha participat en el simposi sobre ATTRv i ha moderat el Grup d’Estudi de Neuromuscular. - I, per últim, la Dra. Carla Marco i el Dr. Albert Muñoz Vendrell han moderat les presentacions de pòsters de Neuromuscular i Esclerosi Múltiple, respectivament.