L’Hospital Universitari de Bellvitge fa simultàniament 7 trasplantaments en una nit

En total, l’hospital ha mobilitzat de manera excepcional uns 30 professionals, entre cirurgians, anestesistes, infermers, auxiliars d’infermeria i zeladors

Entre la nit del dimarts 16 d’abril i el matí del dimecres 17, l’Hospital Universitari de Bellvitge ha realitzat 7 trasplantaments d’òrgans sòlids de manera pràcticament simultània, en el que ha constituït un esforç professional i organitzatiu de caràcter molt excepcional. Concretament, al llarg d’aquestes hores Bellvitge ha realitzat 4 trasplantaments renals, 2 trasplantaments hepàtics i 1 trasplantament cardíac.

L’oportunitat de disposar dels òrgans ha exigit convocar alhora diversos equips de professionals, que han acudit aquesta nit des dels seus domicilis a l’hospital, així com un intens treball de coordinació per posar a la disposició d’aquests equips les instal·lacions i mitjans necessaris. En total, s’han convocat d’urgència uns 30 professionals, principalment cirurgians/nes, anestesistes, infermers/res, auxiliars d’infermeria i zelador/es.

La durada d’aquestes intervencions d’alta complexitat ha superat en diversos casos les 8 hores. Totes elles s’han pogut realitzar amb èxit, i els pacients es troben ara en fase de recuperació postquirúrgica.

L’any passat, Bellvitge va ser líder a Catalunya en trasplantaments de cor (amb un total de 25) i de ronyó (amb 170) i va ser el segon de Catalunya en trasplantaments de fetge (amb 59). Durant el primer trimestre del 2019 ja n’ha realitzat 67. Catalunya té un dels índexs de trasplantaments més elevats del món gràcies a la generositat dels donants i les seves famílies i a l’esforç i dedicació dels equips assistencials i els responsables de coordinació. Tot i això l’activitat es continua incrementant, com ho demostra el fet que durant el primer trimestre de 2019 els hospitals catalans han fet un 18% més de trasplantaments que en el mateix període de l’any anterior.

HUB_612_dolor_no_q.pdf