L’Hospital de Bellvitge guardonat amb un premi TOP Value pels seus excel·lents resultats

- Certificacions

L’HUB ha obtingut els millors resultats de tots els centres que participaven per primera vegada en el Top Value. La Dra. Cristina Capdevila, gerent de l’HUB, ha recollit el guardó durant el Connected Value Forum, organitzat per IQVIA España i celebrat el 14 de març a Barcelona.

Reconeixement prestigiós per la feina feta de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) en els diferents indicadors que estableix l’assistència sanitària basada en el valor, una metodologia que proporciona resultats mesurables en salut i impulsa l’eficiència econòmica. La distinció recompensa projectes com Strack, pioner a Europa en la fase crònica post-ictus, Ritmocore, transformador de la gestió cardíaca, o el programa ERAS (Recuperació Intensificada després de la Cirurgia). A més, premia fórmules organitzatives com les Unitats Funcionals de Càncer de Mama, Càncer de Pulmó o ELA.

La tercera edició dels premis TOP Value ha posicionat l’Hospital Universitari de Bellvitge com un dels centres amb millors resultats a l’Estat. “Rebre aquest nou reconeixement suposa valorar la feina feta a l’HUB, basada en l’aposta per oferir la major qualitat i més valor afegit en totes les tasques hospitalàries”, apunta la Dra. Ana Álvarez, directora estratègica d’Operacions i Processos de l’Hospital de Bellvitge. El passat mes de desembre l’HUB ja va rebre el Premi Kaizen Sanitat per la millora de processos amb Lean Healthcare.

Els guardons TOP Value es basen en el model d’Assistència Sanitària basada en el valor o Value Based Healthcare (VBHC), desenvolupat per IQVIA i estructurat en quatre grans dimensions que es relacionen les unes amb les altres: adaptació dels models de valor, adequació de la pràctica clínica, mesura dels resultats i finançament.

Evolucionar d’un model clàssic, basat en el volum de serveis o els tractaments administrats, cap al Value Based Healthcare suposa un canvi cultural i una oportunitat per alinear els interessos de totes les parts: pacients, professionals de la salut, companyies farmacèutiques, pagadors i sistema sanitari.

IQVIA és una companyia global referent en l’ús de dades, tecnologia, analítiques avançades i experiència humana, amb l’objectiu d’ajudar els seus clients a impulsar la cura de la salut.