L’alcaldessa de l’Hospitalet i el rector de la UB visiten l'HUB per conèixer el nou edifici polivalent

- Equipaments

L’Hospital Universitari de Bellvitge ha rebut el 29 de gener la visita d’un grup de personalitats, encapçalades per l’alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, i el rector de la Universitat de Barcelona, Joan Guàrdia, per tal de conèixer el nou edifici polivalent de l’hospital que ha entrat en funcionament aquesta setmana.

L’edifici ha estat impulsat pel Servei Català de la Salut per atendre urgències i hospitalitzacions de malalts amb Covid-19 durant l’actual pandèmia, i es destinarà després a altres usos hospitalaris.

A més del rector i l’alcaldessa, han participat també en la visita la directora general de l’ICO, Candela Calle; el director general de l’IDIBELL, Gabriel Capellá, i el director del sector sanitari Baix Llobregat Centre Litoral i Hospitalet de Llobregat del CatSalut, Daniel Fernández.

Tots ells han estat rebuts i acompanyats per Montserrat Figuerola, gerent territorial de l’ICS a l’Àrea Metropolitana Sud; Cristina Capdevila, directora de l’Hospital Universitari de Bellvitge, i Joan Miquel Nolla, vicedegà de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut del Campus de Bellvitge de la UB, a més d’altres membres de la Direcció de l’hospital i de professionals responsables del funcionament del nou espai.

El nou edifici, que dimarts ja va rebre la visita del vicepresident Pere Aragonès i la consellera Alba Vergés, ha estat construït en un temps rècord de 3 mesos i 19 dies i, amb ell, l’hospital guanya 64 nous llits convencionals i 48 punts d’atenció d’urgències de Covid-19.

Comptar a partir d’ara amb un espai específic i adaptat a les necessitats de les persones afectades o amb sospita de Covid-19 suposarà més seguretat per als pacients i professionals, així com una optimització dels circuits de diagnòstic i atenció als malalts.