El vestíbul de Consultes Externes i els antics quiròfans, a punt per rebre pacients de Covid-19

L’Hospital de Bellvitge continua treballant intensament en l’adaptació dels espais i dels equips humans a les noves necessitats derivades de la pandèmia del Covid-19.

Aquesta setmana s’ha acabat la transformació del vestíbul de Consultes Externes en una nova unitat d’hospitalització amb 53 llits per als malalts que hagin passat la fase aguda de la malaltia i estiguin a punt de rebre l’alta. També s’han habilitat els antics quiròfans de la planta primera i les unitats adjacents amb 50 llits d’hospitalització que, en cas que fos necessari, podrien acollir també pacients semicrítics, ja que s’han instal·lat preses d’oxigen.

Aquestes dues actuacions se sumen a les que s’han portat a terme en setmanes anteriors, com la reordenació i ampliació dels punts d’atenció d’Urgències, l’obertura de la nova UCI o la transformació del bloc quirúrgic en llits de crítics i semicrítics per a pacients no Covid-19. En el futur, la capacitat d’ampliació podria continuar si s’adapten els quiròfan antics de la segona planta, com ja s’ha fet amb els de la primera.

L’objectiu d’aquestes mesures és adaptar l’Hospital a la nova realitat. Actualment, un 85% dels pacients ingressats son pacients amb Covid-19 i s’han anul·lat les visites, proves i intervencions ajornables per poder concentrar els recursos humans i físics en la contenció de la pandèmia.

L’adaptació afecta no només els espais sinó també a la manera de treballar ; s’han creat nous fluxos, amb equips que treballen en torns de 12 hores i que incorporen professionals de tots els serveis, bolcats ara en l’atenció prioritària al coronavirus. “Son dies durs des del punt físic i emocional, però és la nostra feina i no defallirem –explica Jordi Gascón, subdirector mèdic. No sabem quant durarà la pandèmia, però estem preparats per treballar els temps que faci falta fins que això acabi ".

Quant a l’atenció als pacients, la darrera setmana s’ha modificat el protocol d’atenció al final de vida, de tal manera que ara, quan un pacient està en les seves últimes hores, es permet l’entrada d’un familiar a l’habitació. En la resta de circumstàncies es manté la restricció d’acompanyants a tot l’hospital.