El Dr. Xavier Solanich rep el Premi Extraordinari de Doctorat de la UB per la seva tesi

- Recerca

La tesi doctoral Mecanismes implicats en la resposta inflamatòria i noves dianes terapèutiques en la Covid-19, defensada pel Dr. Xavier Solanich, del Servei de Medicina Interna de l’Hospital de Bellvitge (HUB), ha rebut el Premi Extraordinari de Doctoral de la Universitat de Barcelona (UB) corresponent al curs 2021-2022.

La tesi, dirigida pel Drs. Antoni Riera-Mestre i Xavier Corbella, va ser defensada el 22 de desembre de 2021. Parteix de la premissa que l'edat avançada o altres comorbiditats no permeten predir amb exactitud quins pacients infectats per SARS-CoV-2 progressaran als estadis més greus de la COVID-19. En la tesi del Dr. Solanich es van descriure dues noves variants germinals en el gen TLR7 que podrien explicar la COVID-19 greu en homes joves. A més, es va avaluar el paper dels autoanticossos que bloquegen interferons de tipus I i del QuantiFERON-TB Gold Plus com a predictors per emmalaltir greument per aquesta infecció. Finalment, la tesi conté els resultats d’un assaig clínic randomitzat per avaluar l’eficàcia i seguretat de la combinació de polsos de metilprednisolona i tacrolimus, a més de l'Standard of Care, en pacients hospitalitzats amb COVID-19 greu de l’HUB.

Aquesta tesi havia rebut prèviament el Premi a la Millor Tesi Doctoral de l’any 2021 pel Comitè de Recerca de l’HUB i també, el Premi Ex Aequo Bartolomé Cabrer a la Millor Tesi Doctoral de la Societat Catalana de Medicina Interna de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques.