El Dr. Javier Osorio imparteix una ponència en el principal congrés mundial de trastorns de l’obesitat i metabòlics

El coordinador de la Unitat de Cirurgia Bariàtrica i Metabòlica de l’Hospital Universitari de Bellvitge, Dr. Javier Osorio, va impartir la setmana passada una ponència sobre el tractament simultani de l’obesitat i el reflux gastroesofàgic mitjançant cirurgia de by-pass en el XXVI Congrés Mundial de la International Federation of Obesity and Metabolic Disorders (IFSO).

L’equip de cirurgia bariàtrica de l’Hospital Universitari de Bellvitge ha estat l’únic de l’Estat espanyol a ser convidat a presentar una de les ponències principals d’aquest congrés internacional, que es va celebrar entre el 30 d’agost i l’1 de setembre de la ciutat de Nàpols.

El coordinador de cirurgia bariàtrica de Bellvitge va resumir l’experiència quirúrgica del nostre centre i l’evidència científica publicada sobre el tractament simultani de l’obesitat i el reflux gastroesofàgic mitjançant cirurgia de by-pass gàstric. Així mateix, va explicar els detalls de la tècnica quirúrgica per aconseguir controlar el reflux juntament amb el tractament de l’obesitat i les seves patologies associades, especialment la diabetis, la hipertensió arterial, l’apnea del son i la dislipidèmia (colesterol i triglicèrids alts).

En aquest sentit, el Dr. Osorio va demostrar que aquesta cirurgia amb l’esmentada indicació no només allarga l’esperança de vida dels pacients, sinó que també millora substancialment la seva qualitat de vida.

L’Hospital Universitari de Bellvitge és el centre d’Espanya que ha realitzat més cirurgies bariàtriques i metabòliques en els darrers cinc anys. A banda del nombre d’intervencions, destaquen la complexitat de l’activitat realitzada i el baix índex de complicacions i de mortalitat.

La Unitat de Cirurgia Bariàtrica i Metabòlica de Bellvitge, formada per un equip multidisciplinari, és referent no només per a la població de la seva àrea d’influència, sinó també per a pacients d’altres àrees en els casos de gran complexitat mèdica i/o quirúrgica.