25 metges participen a la VI Reunió Interterritorial de Trasplantament Renal UTR Bellvitge i centres associats

- Formació
Aquest 18 i 19 d'abril ha tingut lloc a Igualada la sisena Reunió Interterritorial de Trasplantament Renal de la Unitat de Trasplantament Renal (UTR) de l'Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) i els seus centres associats. En aquesta sisena trobada hi han participat més de 25 metges procedents d'unitats de Nefrologia i centres de diàlisi de la meitat sud de Catalunya.

La Reunió consolida el lideratge de l'HUB a l'àrea, enforteix les relacions amb altres centres i es reafirma com a moment fonamental per millorar l'atenció a pacients amb malaltia renal avançada, candidats al trasplantament renal o ja trasplantats.

En aquesta ocasió, el cap de secció de Trasplantament Renal del Servei de Nefrologia, el Dr. Edoardo Melilli, ha presentat les dades de llista d'espera i trasplantament renal global de l'any 2023, destacant la col·laboració amb els centres de Nefrologia de la zona com clau per augmentar l'accés a la inclusió a la llista d'espera per a trasplantament renal, així com millorar el seguiment compartit de pacients trasplantats renals.

La Dra. Anna Manonelles ha detallat les dades de trasplantament de viu del mateix any, destacant que l'Hospital de Bellvitge va ser el centre que més trasplantaments de viu va realitzar a Espanya durant el 2023. A més, ha posat en valor un augment progressiu de les derivacions per a trasplantament de viu de diverses àrees del territori.

D'altra banda, les doctores Carola Arcal i Lorena Castillo, de l'Hospital d'Igualada i Joan XXIII respectivament, s’han referit a com aquestes col·laboracions entre la UTR de l'Hospital de Bellvitge i els centres derivadors no eviten només desplaçaments innecessaris per als pacients, sinó que enriqueixen la pràctica de la Nefrologia al territori.

La reunió també ha inclòs ponències de membres del Servei de Nefrologia de l'HUB, com els doctors Sergi Codina, Carlos Couceiro i Laia Oliveiras, enfocades a les complicacions que poden sorgir durant el seguiment del pacient trasplantat. A més, igual que en edicions anteriors,s’ha dut a terme un procés d'aprenentatge a través de gamificació guiat per la Dra. Ana Coloma al final del dia, com a mètode per reforçar els conceptes apresos durant la reunió.