Comitè de recerca

El present i futur de la recerca a l'Hospital de Bellvitge emana de la reformulació estratègica i organitzativa que es va produir al centre l'any 2009, i que s’ha revisat durant 2017 dintre del nou Pla Estratègic de l’HUB.

El posicionament aposta pel lideratge i l’excel·lència i es basa en la fortalesa que suposa ser un centre sanitari de tercer nivell, la vinculació amb la Universitat de Barcelona, i l’aposta pel terciarisme, la innovació i la formació. L’estratègia de recerca de l’HUB busca impulsar, quantitativa i qualitativament, la recerca a l’Hospital i donar resposta a les necessitats específiques dels nostres professionals. Amb el suport de l’IDIBELL, el Comitè de Recerca de l’HUB a través del Pla Estratègic de Recerca ha impulsat la creació de la Unitat de Suport a la Recerca i les següents accions principals:

Francina Jaumandreu Charles

Telèfon: 93 335 70 11

Ext. 2998

Correu electrònic:

comiterecerca@bellvitgehospital.cat

jaumandreu@bellvitgehospital.cat

President:

Dr. Jordi Adamuz Tomás

Secretària:

Dra. Elena Iborra Ortega

Vocals:

Dra. Carmen Ardanuy Tisaire

Dr. Jordi Bruna Escuer

Dr. Jordi Castillo Garcia

Dra. Maria Molina Molina

Dra. Susana Jiménez Murcia

Dr. Javier Osorio Aguilar

Assisteixen a les reunions com a convidats sense vot:

Dr Josep Comín Colet. Director d’Innovació i Recerca.

Dr José Luis Rosa López, Vicedegà de Recerca, Campus Bellvitge, Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, Universitat de Barcelona.

Dr Fernando Fernández Aranda, Director Científic IDIBELL

Marta Climent Agustín

Cirurgia General. Unitat de cirurgia colorectal.

Estudio prospectivo y multicéntrico sobre factores clínico-biológicos predictivos de Diverticulitis CRÓnica de colon (DICRO).

Estefanía Cobos Martín

Oftalmologia

Aplicació de noves tecnologies moleculars en el diagnòstic genètic de les distròfies hereditàries de retina.

Carlos Couceiro Monteagudo

Nefrologia

Grup de Recerca: Nefrologia i Transplantament Renal

Bernat Villanueva Cutillas

Grup de Recerca: Malalties Sistèmiques i Envelliment

• Premis a les millors publicacions científiques:

Andrea Di marco

Cardiologia

Improved Risk Stratification for Ventricular Arrhythmias and Sudden Death in Patients With Nonischemic Dilated Cardiomyopathy.

Elena Calvo Barriuso (premi "exaequo")

Infermera de cardiologia

Can an individualized adherence education program delivered by nurses improve therapeutic adherence in elderly people with acute myocardial infarction? A randomized controlled study.

Zoilo Madrazo González (premi "exaequo")

Cirurgia General i Digestiva P-POSSUM as mortality predictor in COVID-19-infected patients submitted to emergency digestive surgery. A retrospective cohort study.

• Premi a la millor tesi doctoral:

Xavier Solanich Moreno

Medicina Interna

Mecanismes implicats en la resposta inflamatòria i noves dianes terapèutiques en la COVID-19.

Samantha Aso González

Pneumologia

Estudio de la neumonitis rádica para su detección precoz. Importancia de la inhibición de la fibrogénesis inducida para la terapéutica individualizada.

Eva Benavent Palomares

Medicina Interna

Infeccions osteoarticulars de difícil tractament: Aspectes relacionats amb el tipus de cos estrany, factors de l'hoste i multirresistència bacteriana.

Esther Calero Molina

Cardiologia

Impacto del autocuidado en los pacientes con insuficiencia cardíaca cronica: factores clínicos y psicosocialies asociados e implicaciones pronósticas.

Alexandre Favà Buch

Nefrologia

Caracterització clínica i immunològica de la infecció per SARS-CoV-2 en la població trasplantada d’òrgan sòlid.

Helena Cabo Santos

Fisioterapeuta de Medicina Intensiva

Evaluación de la fisioterapia intensiva en el paciente crítico COVID-19: estudio unicéntrico de cohorte retrospectivo.

Anna Padullés Escarré

Infermera de Cirurgia Plàstica

Avaluació del protocol enhanced recovery after surgery (ERAS) en la reconstrucció mamària mitjançant penjoll de perforants d’artèria epigastrica inferior profunda (DIEP).

Cristina Subirana Ferrés

Infermera de Pneumologia

Incidencia y factores de riesgo asociados a complicaciones tras la realización de una pleurodesis con sangre en los pacientes intervenidos de una cirugia de ressección pulmonar.