Está en: Portada > Apartado de prensa > Diciembre de 2017...

Apartado de prensa

Diciembre de 2017

Selección de apariciones del hospital en medios

• Cors mecànics, l'última opció per a pacients que no poden rebre un trasplantament
  • TV3, 24 de diciembre de 2017
  • A tot Espanya, s'han posat, aquest any 2017, 15 cors mecànics d'última generació. La meitat d'aquestes intervencions, 8, s'han fet a l'Hospital de Bellvitge. Es tracta d'uns dispositius molt sofisticats i molt cars; per això, s'han de seleccionar molt bé les persones a qui es posen. Normalment, són pacients que el necessiten mentre esperen que els arribi un cor compatible per ser trasplantats, però cada cop s'utilitzen més com a tractament definitiu.

• Carla Simón ens explica com l'estiu del 1993 va canviar la seva vida
  • TV3, 18 de diciembre de 2017
  • A través de la seva pel·lícula "Estiu 1993", la directora Carla Simón ens recrea l'estiu que va canviar la seva vida, que va definir la seva infància i que la va obligar a créixer més ràpidament que la resta de les nenes de la seva escola. L'acompanya el doctor Daniel Pozamcer, cap clínic de la Unitat de VIH i Malalties de Transmissió Sexual de l'Hospital de Bellvitge, que explica la situació actual de la malaltia.

• Les malalties infeccioses al món
  • TV3, 17 de diciembre de 2017
  • Una de cada tres morts al món es produeix per malalties infeccioses. Necessitem saber-ne més coses. El doctor Jordi Carratalà és cap del Servei de Malalties Infeccioses de l'Hospital de Bellvitge i ens explica detalls sobre la incidència d'aquestes malalties al món.

• Marató dedicada a les malalties infeccioses
  • TV3, 16 de diciembre de 2017
  • Avui, al "Més 324", parlem de La Marató de TV3 que es celebrarà el proper diumenge, aquest any dedicada a les malalties infeccioses, amb el Dr. Jordi Carratalà, cap del Servei de Malalties Infeccioses de l'Hospital de Bellvitge, i Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató.

• La vida després del càncer de mama
  • Dones, 5 de diciembre de 2017
  • En els darrers anys les tècniques que permeten reduir l'impacte físic del càncer de mama han avançat a pas de gegant. Això millora substancialment la qualitat de vida de les dones a curt i llarg termini. Perquè després del tractament, encara queda molt per curar. La Carmen està a punt de complir 67 anys i ha vençut dues vegades al càncer de mama.

• "Yo hablaría de adictos al acto de comer"
  • La Voz de Galicia, 2 de diciembre de 2017
  • ¿En qué medida el exceso en la ingesta de comida provoca una pérdida de control sobre la alimentación? ¿Por qué no pueden parar de ingerir comida compulsivamente algunas personas? El psiquiatra Fernando Fernández Aranda distingue este tipo de comportamiento de otros trastornos alimentarios.

• La psoriasis, vista a través de la realidad virtual
  • Consejos de tu farmacéutico, 1 de diciembre de 2017
  • El Hospital Universitari de Bellvitge acoge estos días un proyecto pionero de realidad virtual desarrollado por Acción Psoriasis y Lilly para reducir el estigma de las personas con psoriasis, mejorar el conocimiento de la sociedad sobre esta enfermedad y facilitar a los pacientes llevar una vida sin dar explicaciones sobre las lesiones cutáneas que pueden aparecer en su piel.