Está en: Portada > Apartado de prensa > Octubre de 2017...

Apartado de prensa

Octubre de 2017

Selección de apariciones del hospital en medios

• Bellvitge, hospital público líder en Cataluña en cirugía oncológica digestiva
  • Consalud, 25 doctubre de 2017
  • El Hospital Universitario de Bellvitge es el centro hospitalario del sistema público catalán que más volumen de actividad registra en cirugía oncológica digestiva de alta especialización. En procedimientos como el cáncer de esófago, el cáncer de páncreas o el tratamiento quirúrgico de las metástasis hepáticas, el hospital realiza casi una tercera parte de todas las intervenciones que se hacen en Cataluña.

• Materials intel·ligents al servei de la salut
  • La Vanguàrdia, 22 doctubre de 2017
  • La qualitat de vida i la supervivència de milers de persones afectades per malalties com el càncer depenen de l’avenç de la ciència i l’aplicació pràctica d’aquests coneixements. L’existència d’iniciatives empresarials que faciliten la transferència científica i tecnològica és un element clau per continuar millorant la salut de la població

• Los juegos ‘online’ atrapan al 25% de los nuevos ludópatas
  • El País, 22 doctubre de 2017
  • No hay día que, a eso de la medianoche, algunos canales de televisión empiecen a bombardear la parrilla con anuncios de apuestas deportivas y póquer online patrocinados por estrellas del fútbol o donde regalan dinero para empezar a jugar. Ya hace unos
    años que los juegos de azar han dado el salto a Internet pero tampoco esta modalidad está exento de riesgos.

• La mortalitat per càncer de mama disminueix un 2,6% cada any
  • TV3, 20 doctubre de 2017
  • Augmenta cada vegada més la supervivència de les dones diagnosticades amb la malaltia, que ja se situa en el 85%; una supervivència similar a la dels països europeus amb millor supervivència. Aquest és el missatge optimista que facultatius i investigadors han volgut fer arribar a la societat amb motiu del dia mundial d'aquesta malaltia.

• Estètica per al càncer
  • El Periódico de Catalunya, 20 doctubre de 2018
  • TEls cirurgians especialitzats en l’extirpació de tumors malignes de mama, sobretot els que exerceixen en alguns grans hospitals pú-
    blics de Barcelona –els de Bellvitge, Sant Pau i la Vall d’Hebron, entre altres–, paren especial atenció en l’objectiu que les seves pacients surtin del quiròfan amb els dos pits estèticament harmoniosos. Això implica aplicar tècniques de cirurgia plàstica –anomenada oncoplàstia– en el mateix acte mèdic en el qual s’elimina el càncer.

• Arrenca La Marató dedicada a les malalties infeccioses
  • La Vanguàrdia, 17 doctubre de 2017
  • Tret de sortida per a la 26 a edició de La Marató, que enguany està dedicada a les malalties infeccioses que causen un de cada tres morts al món. Els detalls del tradicional programa solidari, que se celebrarà diumenge 17 de desembre i serà presentat per Helena Garcia Melero a TV3 i Ricard Ustrell a Catalunya Ràdio, els va donar a conèixer ahir la vicepresidenta de la CCMA i presidenta del patronat de la Fundació LaMarató, Núria Llorach, el director de la Fundació, Lluís Bernabé i el director de màrqueting de la CCMA, Martí Patxot.

• Un español, premio más importante en trastornos alimenticios
  • Consalud, 16 doctubre de 2017
  • La investigación que alberga el Centro de Investigación Biomédica en Red-Fisiopatología de la Obesidad y la Nutrición (Ciberobn) y el Hospital Universitario de Bellvitge (HUB)-IDIBELL se ha visto reconocida con la concesión del Hilde Bruch Lecture Award 2017 a Fernando Fernández-Aranda por su contribución clínica e investigación en el campo de los Trastornos de la Conducta Alimentaria y Obesidad.