Está en: Portada > Apartado de prensa > Mayo de 2017...

Apartado de prensa

Mayo de 2017

Selección de apariciones del hospital en medios

• 3 de cada 10 fumadors no es poden pagar el tractament per deixar de fumar
  • RAC 1, 31 de mayo de 2017
  • Els experts en tabaquisme alerten a RAC1 que 3 de cada 10 fumadors no es poden pagar el tractament per deixar de fumar. Asseguren que hi ha molts casos de persones que prefereixen continuar fumant perquè els surt més a compte per a la butxaca. Per això demanen que s’incrementi encara més el preu del tabac. Sobretot, el de cargolar. El preu dels tractaments és la principal preocupació dels experts en tabac. Dues setmanes de fàrmacs poden arribar a costar 60 euros, un cost massa elevat per a bona part de les persones que fumen. Ho ha explicat a RAC1 el cap de la Unitat de Tabaquisme de l’Hospital de Bellvitge, el doctor Josep Maria Ramon.

• Pallassos a Medicina
  • La Vanguàrdia, 29 de mayo de 2017
  • Quatre hores de classe al davant. Tots en cercle. Facultat de Medicina, tercera planta. Han entrat 19 alumnes de quart curs. Anem a escalfar. Primer cal marcar el ritme i fer-lo propi, internalitzar-lo. Tres palmellades a les cames; una, mà contra mà, tres a les cames, tres mà contra mà. Repetim. Sense accelerar. Sense mirar-nos els peus. Ara, palmellades amb les mans del veí, per parelles. Ara una mà amb el de la dreta, una altra amb el de l’esquerra.

• El Hospital de Bellvitge ayuda a dejar de fumar el Día Mundial sin Tabaco
  • El Periódico de Catalunya, 29 de mayo de 2017
  • Los hospitales barceloneses de Bellvitge y Viladecans contarán con puntos informativos donde se alertará de los perjuicios del tabaco y se ayudará a quienes quieran dejar de fumar con motivo del Día Mundial sin Tabaco, que se celebra el miércoles 31 de mayo. En un comunicado, los responsables de los centros han detallado que profesionales y voluntarios serán los encargados de informar a la ciudadanía de los riesgos del tabaquismo, así como los procedimientos para dejar de fumar.

• Bellvitge i el Kike
  • La Vanguàrdia, 20 de mayo de 2017
  • Avui ha estat un gran dia. El meu germà, el Kike, va morir el passat 4 d’abril. Hemorràgia cerebral. Va adonar-se perfectament que se n’anava. I l’últim que va fer, espantat, però valent, va ser dir a la Montse com se l’estimava. De fet, la seva mort oficial no es va produir fins quinze dies després.

• Bellvitge inicia un estudio de profilaxis preexposición al VIH
  • Jano, 16 de mayo de 2017
  • La investigación compara el F/TDF con el fármaco emtricitabina y tenofovir alafenamida (F/TAF) cuando se utiliza como profilaxis preexposición para la prevención del virus. A pesar de las medidas de prevención conocidas para evitar la transmisión del VIH, el VIH sigue siendo una enfermedad extendida, sobre todo en colectivos que realizan prácticas de sexo inseguras.

• Psoriasi: reportatge a l'Hospital de Bellvitge
  • Llobregat Televisió, 5 de mayo de 2017
  • L'Hospital Universitari de Bellvitge, el dia 3 de maig, va organitzat la jornada "Tinc psoriasi, ¿què puc fer?". Nosaltres vam anar a veure aquesta conferència, i vam fer entrevistes als professionals que hi intervenien. Hi van intervenir els Drs. Jaume Notario i Jesús Rodríguez, i el Sr. Santiago Alfonso, director d'Acció Psoriasi.