Sou a: Portada > Informació corporativa > Història > Inauguració (1972)

Informació corporativa

Inauguració (1972)

Un pressupost ajustat

El Dr. Fernando Bartolomé va ser el primer director de l'Hospital. Juntament amb un petit grup de col.laboradors, va iniciar les primeres gestions des d'un despatx de l'Hospital Vall d'Hebron. Més tard es van traslladar a l'Hospital, encara en construcció.

Al setembre de 1971 una riuada d'1,30 m d'alçada va inundar la planta baixa i la va deixar tota coberta de fang. L'obra es va haver de paralitzar, amb el conseqüent endarreriment en els terminis d'acabament.

L'equip directiu, conscient que s'havien de salvar moltes dificultats i coneixedor de la intenció de l'Administració d'obrir l'Hospital al més aviat possible, va intentar aconseguir una injecció de finançament per millorar algunes infraestructures, alhora que s'intentava retardar la inauguració. El pressupost addicional es va aconseguir, però no l'endarreriment de la inauguració.

Una de les tasques més laborioses abans d'obrir l'Hospital va ser aconseguir el personal d'infermeria necessari, ja que el mercat laboral d'aquell moment era deficitari respecte d'aquest perfil de professionals i també perquè es feia difícil trobar qui volgués anar a treballar a Bellvitge, una zona encara amb molt poques comunicacions.

En un primer moment havien de venir monges, opció que finalment no es va concretar. Molt poc abans de la inauguració, es van fer els primers nomenaments de l'equip mèdic, que en el cas dels caps de departament van ser: en Cirurgia, el Dr. Sitges; en Medicina, el Dr. Fernández Nogués; en Anestesiologia, el Dr. Cochs; en Anàlisis Clíniques, el Dr. Fernández Simó, i en Anatomia Patològica, el Dr. Cañadas.

La Reina Sofia, aleshores princesa d'Espanya, en una visita oficial a Barcelona va veure l'hospital en construcció i va preguntar el nom que tindria. El seu interès i la política d'acostament del règim del general Franco cap a la Família Reial espanyola van donar com a resultat l'elecció del nom Hospital Prínceps d'Espanya.

Pujar

Una solemne inauguració a l'ús

El 8 de novembre de 1972 es va inaugurar, amb el corresponent protocol, l'Hospital amb la visita de Joan Carles i Sofia, aleshores prínceps d'Espanya, i del Sr. Licinio de la Fuente, ministre de Treball i Seguretat Social. La visita dels prínceps estava mil·limetrada i havia de ser molt curta, però es va prolongar per la seva excel·lent disponibilitat i afabilitat.

Com en la majoria d'inauguracions, l'Hospital es va obrir amb limitacions i amb malalts vinguts de l'Hospital Vall d'Hebron. No havia estat possible nomenar tot l'equip mèdic i tampoc no hi havia infermeres suficients. Hi havia poques unitats d'hospitalització obertes, pocs quiròfans en funcionament i la majoria dels accessos estaven sense asfaltar. Una situació que es va normalitzar tres anys després.

Pujar