Sou a: Portada > Informació corporativa > Història > Nou edifici de Consultes Externes (2005-2006)

Informació corporativa

Nou edifici de Consultes Externes (2005-2006)

Relleu en l’equip directiu

Amb el canvi de govern al capdavant de la Generalitat de Catalunya, es van incorporar també noves persones a la direcció de l’Institut Català de la Salut i de l’Hospital Universitari de Bellvitge, que va passar a estar encapçalat des de la gerència pel Dr. Joan Berenguer.

Entre les millores d’aquest període, cal destacar la inauguració de les noves instal·lacions de la Unitat d'Estudis Respiratoris del Son, amb quatre habitacions perfectament insonoritzades, aïllament elèctric i tèrmic, sistemes d'enregistrament acústic, i càmera de vídeo per al seguiment sistemàtic del son dels pacients.

També durant aquest període l’Institut de Recerca Oncològica es va integrar a l’IDIBELL, i es va avançar en la formació del Biopol de l’Hospitalet. Així mateix, l’Hospital va tornar a rebre l'acreditació Top 20 al millor hospital de referència de Catalunya.

Pujar

Una inauguració molt esperada

De tota manera, la gran fita d’aquests anys va ser la inauguració, el 26 d’abril de 2006, del nou edifici de Consultes Externes. Aquest esdeveniment va constituir un dels moments culminants de la història de l’Hospital.

Amb un total de 14.361 m² i una inversió de 17 milions d'euros, el nou edifici incloïa 136 noves consultes de 18 m², el doble de les precedents. Estava distribuït de manera racional, fent que la relació entre l'espai i els usuaris fos el més coherent i confortable possible.

Per a un Hospital llastat històricament per la manca d’espais i per la discutible visió arquitectònica de principis dels anys setanta, la inauguració d’aquest edifici modern i funcional va significar una veritable una alenada d’aire fresc per als seus professionals i usuaris.

Les noves consultes van ser inaugurades pel president de la Generalitat, Pasqual Maragall, acompanyat de la consellera de Salut, Marina Geli.

Pujar