L’Hospital de Bellvitge inicia projeccions de cinema per a pacients i familiars

Després de la música i l’escriptura, ara és el torn del cinema, que s’incorpora a les activitats adreçades a millorar l’experiència assistencial dels pacients de l’Hospital Universitari de Bellvitge. El dimecres 22 de maig, a les 18.15 hores, es durà a terme una sessió de cinema a la sala d’actes de l’hospital adreçada especialment als pacients i els seus familiars, tot i que es tracta d’una convocatòria oberta a tothom.

La iniciativa HollyHUB s’emmarca en el Projecte d’Humanització de l’hospital. El programa inclou el passi de tres curtmetratges realitzats per graduats de l’Escola Superior de Cinema de Catalunya (ESCAC). Gràcies a la col·laboració d’aquest prestigiós centre de formació de professionals del cinema es podran veure tres comèdies en format de curtmetratge: Los pestiños de mamá (17 minuts; 2016), de Marta Díaz de Lope-Diaz; Bus story (11 minuts; 2016), de Jorge Yúdice i Los Bermejo (16 minuts; 2018), de José Fernández-Ark. Els tres curtmetratges han rebut diversos guardons a festival nacionals i internacionals.

A més de fer més agradable l’ingrés hospitalari, la sessió cinematogràfica també contribuirà a la visibilitat dels treballs d’algunes de les promeses joves formades a l’ESCAC amb més talent. Marta Díaz de Lope-Díaz va estrenar el passat any el seu primer llargmetratge Mi querida cofradía, que va rebre diferents guardons a festivals com els de Málaga i Huelva; un altre dels curts de Yúdice ha estat seleccionat pel darrer Festival de Berlín i Fernández-Ark ha treballat com assistent de direcció de Fernando González Molina en les dues darreres entregues de la trilogia basada en les populars novel·les de Dolores Redondo ambientades a la vall de Baztan i encara pendents d’estrena.

L’objectiu és consolidar de mica en mica els passis cinematogràfics dins el Projecte d’Humanització de l’hospital i en aquesta línia està prevista la celebració d’una segona sessió el proper mes de novembre. L’any 2018 l’Hospital Universitari de de Bellvitge va introduir la música en els espais assistencials del centre gràcies a una col·laboració mensual amb l’associació Música en vena i va posar en marxa el projecte RELAT-Hos, que convida als pacients a escriure durant el seu ingrés a l’hospital. La passada Diada de Sant Jordi es va presentar un llibre que recull fins a 57 relats escrits per pacients.

La celebració de la primera sessió de cinema per a pacients compta amb el suport de la Infermeria de l’hospital i la col·laboració activa de l’Associació d’Infermeres Sènior del centre, membres de la qual s’encarregaran de facilitar l’accés dels pacients i estaran a la sala durant la projecció per atendre qualsevol possible contingència.